داعش

ساخت وبلاگ
با آماده شدن هزاران تن از نیروهای ارتش عراق، برای آغاز عملیاتِ بزرگِ آزادسازی شهر موصل، فرارِ عناصر تروریست از داعش، نیز آغاز شد.
 
عملات بزرگ آزادسازی موصل و فرار داعشی ها

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که شبکۀ خبری "بی.بی.سی" از سنگر گرفتن عناصر داعش، همزمان با افزایش استقرار نیروهای ارتش عراق برای نبرد موصل خبر می دهد؛ خبرگزاری رویترز، از فرار شماری از عناصر مسلح این گروه تروریستی گزارش داد.
در حاشیۀ استقرار نیروهای عراقی در اطراف موصل، سرهنگ "نجم الجبوری" فرمانده ستاد عملیات نینوا، تاکید کرد که انتظار نمی رود با مقاومتی سخت روبرو شویم.
وی افزود: ساکنان روستای مجاور، از داعش متنفرند و انتظار می رود که علیه آنان شورش کنند.
فرماندۀ ستاد عملیات نینوا، از عقب نشینی داعش از برخی روستاها خبر داد و گفت: چالش اصلی، در شهر موصل خواهد بود که یک میلیون نفر در آن ساکن هستند.
الجبوری پیش بینی کرد که 70 تا 75 درصد از مردم شهر موصل، از آزادی آن استقبال کنند و بقیه نیز یا مرددند یا ترسیده اند.
وی ضمن تاکید کرد که عملیات آزادسازی موصل، چند مرحله ای خواهد بود و آنان در انتظار دستور فرماندۀ کل برای آغاز عملیات هستند.
فرمانده ستاد عملیات نینوا، زمان بندی عملیات را به روند پیشرفت عملیات در حوضۀ فرات وابسته دانست و تاکید کرد: نیروهای عراقی، پس از بیرون راندن داعش از رمادی، به پیشرفت های مهمی دست یافته اند.
برخی از منابع نظامی می گویند که گام اول در آزادسازی موصل، از سمت این غرب و دقیقا از منطقه کردنشین مخمور واقع در 60 کیلومتری موصل برداشته خواهد شد و از آن جا به سمت منطقه قیاره در کرانه رود دجله حرکت خواهند کرد تا ارتباط مواصلاتی میان موصل و مناطق تحت اشغال داعش در جنوب و شرق را قطع کنند.
شهر موصل که بزرگ ترین شهر عراق است، پیش از حملۀ داعش در سال 2014 و اشغالِ آن، دو میلیون نفر جمعیت داشت.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 23:57

جریان صدر عراق، خبر تلاش برای ترور مقتدی صدر رهبر این جریان را تکذیب کرد.
 
ماجرای تلاش برای ترور مقتدی صدر چه بود ؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جریان صدر با تکذیب خبر ترور مقتدی صدر، این گونه اخبار را تلاشی برای ضربه زدن به برنامه اصلاح طلبانه جریان صدر درخصوص تغییر بنیادین در ساختار دولت و پیگرد افراد فاسد دانست.
صلاح عبیدی سخنگوی رسمی مقتدی صدر در سخنانی، تاکید کرد که اخبار منتشر شده درباره ترور رهبر جریان صدر به طور کلی کذب و بی اساس است و نخستین نشانه هدف قرار دادن طرح اصلاح طلبانه مقتدی صدر به شمار می آید.
همراه با این خبر، تصویری از مقتدی صدر در کنار تلویزیون نشان داده شده که در صفحۀ آن، یکی از شبکه های عربی اخبار مربوط به عقب نشینی نیروهای روسی از سوریه را زیرنویس کرده است.
گفتنی است، یکی از شبکه های لبنانی در صفحه فیسبوک خود خبری را در مورد تلاش برای ترور مقتدی صدر و دو تن از همراهانش با استفاده از بمب چسبنده به خودرو منتشر کرده بود.

7

 
داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 173 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 23:57

 انفجار انتحاری در مسجدی در شهر «مایدوگوری» واقع در شمال شرق نیجریه ۲۲ کشته بر جای گذاشت.

انفجار دو زن انتحاری در نیجریه و 22 نمازگذار کشته

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی حمله دو عامل انتحاری زن به یک مسجد در شمال شرق نیجریه، دست کم ۲۲ نمازگزار کشته شدند.
مقام‌های امدادی نیجریه ظهر چهارشنبه اعلام کرد که دو عامل انتحاری زن خود را داخل و خارج مسجدی پر رفت و آمد در شهر مایدوگوری منفجر کردندکه در جریان آن حداقل ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، این انفجار در شهر مایدوگوری که محل اصلی فعالیت شبه‌نظامیان بوکوحرام است، صورت گرفت.
یکی از مسئولان امدادی نیجریه اعلام کرده است که در این انفجار ۱۷ نفر نیز زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، یکی از این دو عامل انتحاری خود را در داخل مسجد منفجر کرد و عامل انتحاری دوم زمانی که افراد قصد فرار از محل انفجار را داشتند، خود را خارج مسجد منفجر کرد.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 23:57

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم با تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار حوزه‌ی علمیه‌ی قم در پیروزی انقلاب اسلامی به برخی تلاش‌ها برای انقلاب‌زدایی از حوزه‌های علمیه اشاره و تأکید کردند: حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید همچنان یک «حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب» باقی بماند و رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.
 
سخنان مهم رهبر انقلاب درباره حوزه علمیه قم و خطر انحراف انقلاب + ویدئو

رهبر انقلاب اسلامی سخنان خود را با بیان مقدمه‌ای درخصوص تأثیرگذاری حوزه‌ی علمیه‌ی قم در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن و نسبت حوزه‌ی علمیه‌ی قم با انقلاب آغاز کردند و گفتند: دو جریان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تأثیرگذاری آشکار داشتند ۱- دانشگاه ۲- حوزه‌ی علمیه.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود مبارزات دانشگاهی در نقاط مختلف جهان به‌دلیل فضای طبیعی دانشگاه‌ها و آشنایی دانشجویان با مسائل روز افزودند: مبارزات دانشجویی در ایران، چه در دوره‌ی مبارزات اسلامی و چه قبل از آن هم وجود داشت اما مبارزات دانشجویی به‌دلیل دامنه‌ی محدود تأثیرگذاری آن هیچ‌گاه به یک تحول و انقلاب در کشور منتهی نشد.
ایشان تأثیرگذاری حرکت و مبارزه‌ی دانشگاهی در پیروزی انقلاب اسلامی را به‌دلیل حضور عامل اصلی یعنی مبارزات روحانیت دانستند و خاطرنشان کردند: ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم اما اگر این مبارزات بدون حضور مبارزات روحانیت بود، قطعاً به همان محیط دانشگاه محدود می‌شد و به اتمام می‌رسید.
رهبر انقلاب اسلامی «فراگیر بودن و تأثیرگذاری» را دو ویژگی حرکت روحانیت در انقلاب اسلامی برشمردند و افزودند: حوزه‌ی علمیه‌ی قم از دو بخش «مرجعیت و طلاب» تشکیل شده است که امام رحمه‌الله به‌عنوان بخش مرجعیت، اعلامیه می‌دادند و سخنرانی می‌کردند اما آن بخشی که سخنان و دیدگاه‌های امام رحمه‌الله را به عمق جامعه و تا دوردست‌ترین مناطق رساند، روحانیت و طلاب بودند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر حوزه‌ی علمیه‌ی قم نبود، حرکت امام رحمه‌الله شاید به موفقیت نمی‌رسید و این، نشان‌دهنده‌ی نقش حوزه‌ی علمیه‌ی قم در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی است.
ایشان افزودند: آن نیرویی که مردم را به خیابان‌ها آورد و آن راه‌پیمایی‌های بزرگ و میلیونی را شکل داد، تأثیرگذاری طلاب بود که فکر و نیت امام رحمه‌الله را در دورترین نقاط کشور نیز منتقل کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه حلقه‌ی واسط میان امام رحمه‌الله و شکل‌گیری انقلاب اسلامی، حوزه‌ی علمیه‌ی قم بود، خاطرنشان کردند: با توجه به نقش ممتاز و بی‌بدیل حوزه‌ی علمیه‌ی قم در پیروزی انقلاب اسلامی، اکنون انگیزه‌ها و طرح‌هایی برای «انقلاب‌زدایی» از حوزه‌ی علمیه وجود دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه‌ی علمیه «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه‌ی علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.
ایشان با تأکید بر اینکه باید از هرگونه تلاشی برای «انقلاب‌زدایی» از حوزه‌های علمیه احساس خطر کرد، افزودند: باید با فکر و تدبیر و برنامه‌ریزی حکمت‌آمیز، با این خطر مقابله کرد تا حوزه‌ی علمیه‌ی قم همواره یک حوزه‌ی انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند و بینش و حرکت انقلابی در آن توسعه یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شیوه‌های مخالفت با انقلاب افزودند: گاه به‌صراحت با اصل انقلاب مخالفت می‌شود اما گاهی غیرمستقیم با مبانی و مبادی اعتقادی انقلاب مخالفت می‌شود که باید در این زمینه حساس بود و تأکید مکرر بر ضرورت هوشیاری در مقابلِ استکبار و آمریکا به همین علت است.
ایشان علت اصلی مخالفت نظام سلطه با جمهوری اسلامی را ایستادگی ایران در مقابل نظام ظالمانه‌ی جهانی برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر این ایستادگی نباشد هر اسم و شکلی داشته باشید، نظام سلطه با شما مخالفتی نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی مخالفت با مبانی و مسائل مورد تأکید امام حکیم و بصیر و هوشیارِ ملت را از دیگر شیوه‌های مخالفت غیرمستقیم با انقلاب و نظام اسلامی خواندند و افزودند: معنای حقیقی تقابل سیاسی و تبلیغی با مبانی و تأکیدات امام خمینی رحمه‌الله، ضدیت با اسلام سیاسی و اسلام نابی است که اولین‌بار پس از صدر اسلام در ایران به تشکیل حکومت پرداخته است.
ایشان در بیان راه‌حل مقابله با حرکتی که تضعیف تفکر و روحیه‌ی انقلابی را در حوزه‌ها دنبال می‌کند گفتند: مجموعه‌های دست‌اندرکار حوزه به‌ویژه مجمع نمایندگان طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی قم می‌توانند با گسترش برنامه‌ریزی‌شده‌ی ارتباط منظم و محتوایی با بدنه‌ی حوزه، تشکیل گروه‌های فکری برای دستیابی به راه‌های صحیح ترویج تفکرات انقلابی، شناسایی و حل مشکلات و شبهات ذهنی طلاب در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مجمع نمایندگان طلاب را پدیده‌ی بسیار خوبی ارزیابی کردند که باید از لحاظ قانونی و جایگاهی و نیز از لحاظ درونی و محتوایی تداوم یابد و تقویت شود.
ایشان افزودند: با این نگاه و با برنامه‌ریزی لازم و در پرتو فضل الهی صدها مدرس موفق و انقلابی تربیت می‌شوند و با تکیه بر رابطه‌ی قلبی و معنوی طلاب و مدرسین، در حوزه‌های علمیه، تفکر و روحیه‌ی انقلابی هرچه بیشتر ترویج خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تأکید کردند: با وجود برخی پدیده‌های نامطلوب در گوشه و کنار، جهت‌گیری کلی حرکت کشور، خوب و رو به پیشرفت است و افق آینده به لطف پروردگار در همه‌ی زمینه‌ها روشن است.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ی علمیه‌ی قم گزارشی از طرح‌ها و فعالیت‌های این مجمع و برنامه‌های آن بیان کرد.
 
{flvremote}http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/32644/13941225_7704.flv{/flvremote}
داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 1:01

 نویسنده و روزنامه نگار مشهور عرب، خروج نیروهای روسیه از سوریه را اقدامی غافلگیر کننده و مشکوک دانست.

 

چرا روسیه حضور نظامی خود را در سوریه کاهش داد ؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" در روزنامه "رأی الیوم" نوشت: تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن اکثر نیروهای این کشور از سوریه از روز سه شنبه، اقدامی غافلگیر کننده و سریع بود، و اینگونه به نظر می‌آید که رهبری روسیه به دلیل عصبانیت از موضوعی این تصمیم را گرفته باشد.
عطوان تأکید کرد: از روابط روسیه و سوریه، بوی بحران به مشام ما می رسد. آیا این تصمیم جدی است و یا اینکه فقط به هدف تحت فشار قرار دادن سوریه و جلوگیری از فروپاشی مذاکرات ژنو؟
وی با اشاره به بیانیه روسیه و سوریه درخصوص هماهنگی در این تصمیم، این سؤال را مطرح کرد که چرا این تصمیم اکنون و با آغاز مذاکرات ژنو اتخاذ شده است؟
عطوان اظهار داشت که یکی از دلایل ممکن است این باشد که نیروهای روسیه مأموریت خود را در پشتیبانی هوایی از ارتش سوریه به پایان رسانده‌اند. دلیل دوم هم این است که این اقدام شاید به دلیل خشم روسیه از اظهارات ولید معلم وزیر امورخارجه سوریه باشد که گفته بود بشار اسد خط قرمز و متعلق به مردم سوریه است و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بدون نظارت دولت سوریه برگزار نمی شود. بشار جعفری رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه نیز در اظهاراتی تأکید کرده است که در سوریه چیزی تحت عنوان حکومت انتقالی وجود نخواهد داشت.
عطوان افزود: باوجود اطلاعات ناکافی، دلیل دوم را ترجیح می‌دهم، شاید روسیه از سوی شریک آمریکایی خود به دلیل اظهارات مسؤولان سوری تحت فشار قرار گرفته باشد زیرا مخالفان و آمریکا این اظهارات را برخلاف مذاکرات می دانند.
سردبیر رأی الیوم مسأله مورد اهمیت در این تصمیم را غافلگیر کننده بودن آن دانست و درباره پیامدهای آن هشدار داد.
عطوان در این زمینه به قدیمی بودن جنگنده های سوریه و خلأ به وجود آمده به دلیل خروج نیروها و جنگنده‌های روسیه اشاره کرد.
عطوان خاطرنشان کرد: احساس می‌کنیم که بحرانی در روابط سوریه و روسیه به وجود آمده است، که چند روز قبل از برگزاری مذاکرات ژنو به دلیل محافظه‌کاری سوریه درباره برخی مسائل از جمله سرنوشت اسد، و دادن اختیارات کامل به دولت در مرحله انتقالی به اوج خود رسیده است.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 1:01

رئیس سابق سرویس اطلاعات عربستان و سفیر پیشین سعودی در واشنگتن، ادعا کرد که ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان درآخرین دیدار با باراک اوباما محکم روی میز کوبید و به او گفت که آقای رئیس جمهوری برای ما خط و نشان نکش!

باراک اوباما : سعودی ها از تروریسم حمایت می کنند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ترکی الفیصل" این موضوع را در مطلبی انتقادی از موضع اخیر باراک اوباما مطرح کرد که گفته است سعودی ها از تروریسم حمایت می کنند.
رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه اخیر خود با مجله آتلانتیک، عربستان سعودی را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.


ترکی الفیصل در مقاله ای با عنوان "نَه.. آقای اوباما" که در روزنامه الشرق الاوسط منتشر شد، ادعا کرد که "عربستان سعودی پیشگام تشکیل ائتلافی برای مبارزه با داعش و جبهه النصره و آموزش دادن به سوری های باصطلاح آزادی خواه برای مبارزه با بشار الاسد بود؛ عربستان همچنین بدون کمک خواهی از آمریکا پیشگام حمایت نظامی، سیاسی و بشردوستانه از مردم یمن بود تا آنها کشورشان را از چنگال گروه حوثی (انصارالله) نجات دهند.


الفیصل خطاب به اوباما می نویسد، شما در دیدارتان با ملک سلمان گفتید که عربستان در جهان عرب و جهان اسلام نقش کلیدی دارد و باید با فعالیت های خرابکارانه ایران مقابله کرد ولی هم اکنون دیدگاه تان را درباره ما سعودی ها تغییر داده اید و عربستان را به دامن زدن به مناقشات فرقه ای و مذهبی در سوریه ، یمن و عراق متهم می کنید و با درخواست از ما برای همکاری با ایران در مسائل منطقه، اوضاع را بدتر می کنید؛ آیا دیدگاه اوباما درباره عربستان ریشه در نارضایتی اش از حمایت عربستان از ملت مصر دارد، ملتی که علیه دولت اخوان المسلمین که از حمایت خود اوباما برخوردار بود، قیام کرد؟


رییس سرویس اطلاعات عربستان می افزاید: ملک عبدالله( پادشاه سابق عربستان) در آخرین دیدارش با شما (اوباما) با دستش محکم روی میز کوبید و گفت که آقای رئیس جمهور! دیگر هیچ خط و نشانی برای ما نکش. ملک عبدالله از شما (اوباما) به علت فراموش کردن دوستی 80 سالۀ ریاض و واشنگتن و طرفداری از ایران که آمریکا را شیطان بزرگ می خواند، شدیدا انتقاد کرد. آقای اوباما! ما آن کسانی نیستیم که آنها را به سوء استفاده از دیگران برای دست یابی به اهدافشان متهم می کنید؟ ما همچنان ملت آمریکا را متحد خود می دانیم و هرگز حمایت های جرج بوش را که با اعزام نیروهای آمریکائی به خاورمیانه به تجاوز صدام به کویت پایان داد، فراموش نخواهیم کرد.


اوباما در مصاحبه با مجله آتلانتیک، عربستان و چند متحد عرب دیگر آمریکا را به دامن زدن به ناآرامی های خاورمیانه و تلاش برای کشاندن آمریکا به میدان جنگ نیابتی با ایران متهم کرده و گفته بود که منافع آمریکا ایجاب می کند که از سیاست حمایت نظامی مستمر خود از عربستان و متحدانش دست بردارد.


"پاتریک کوبرن" کارشناس خاورمیانه روزنامه ایندیپندنت در مقاله امروز خود نوشت: مصاحبه اوباما نشان می دهد که آمریکا به عربستان و متحدانش پشت کرده است و مهمترین اتفاق سیاست خارجی واشنگتن امتناع آمریکا از حمله نظامی به سوریه و تن ندادن به درخواست عربستان، چند کشور عرب دیگر و ترکیه برای براندازی نظام سوریه بود.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 26 اسفند 1394 ساعت: 1:01

هیئت امر به معروف و نهی از منکر در عربستان سعودی با کار و استخدام دختران در داروخانه های دولتی مخالفت کرد.
 
محدودیت جدید اداره امر به معروف سعودی برای دختران عربستانی

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم آل بدوی" عضو کمیته داروخانه ها در اتاق بازرگانی و صنایع جده گفت که هیئت امر به معروف و نهی از منکر با استخدام دختران در داروخانه های دولتی حتی با وجود جدا کردن بخش زنان و مردان، مخالفت کرده است. این درحالی است که به سرمایه گذارانی که در مجتمع های تجاری داروخانه دارند اجازه داده شده است دختران را استخدام کنند.

روزنامه سعودی "عکاظ" به نقل از "آل بدوی" خاطرنشان کرد، سرمایه گذاران در بخش داروخانه که به استخدام زنان تمایل دارند با درخواست تبدیل داروخانه به داروخانه زنان مواجه شدند اما این اقدام باعث کاهش مراجعه کنندگان به داروخانه می شود که زیان دهی یا کاهش سود را به دنبال دارد.

آل بدوی عضو کمیته داروخانه ها در اتاق بازرگانی و صنایع جده تاکید کرد، از استخدام زنان در داروخانه حمایت می کند زیرا شمار زنان فارغ التحصیل در این بخش زیاد است. به طوری که 500 زن از یک دانشکده فارغ التحصیل شده اند و 17 دانشکده داروسازی در عربستان وجود دارد و اگر آنها در داروخانه استخدام نشوند پس کجا باید کار کنند؟

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 1:09

پناه جویان عراقی فاش کردند که تروریست های داعش، زنانِ اسیر را برای سوء استفاده در بازارهای برده فروشی، هزار دلار می فروشند.
 
 
خاطرات دختر ایزدی پس از آزادی درباره روشهای جلوگیری از بارداری داعش
 
 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پناه جویان عراقی که در اردوگاهی در مرزهای ترکیه و عراق نگهداری می شوند، فاش کردند که عناصر تروریست داعش، در روستاهای عراقی که آن ها را اشغال کرده اند، بازارهای برده فروشی ایجاد می کنند تا زن های اسیر شده را برای سوء استفاده، به هزار دلار بفروشند.

پناه جویان عراقی در گفت وگو با شبکه "لایف نیوز" روسیه تاکید کردند که عناصر داعش، در این بازارها، هرکدام از زنان و دخترانِ ربوده شده -اعم از عرب یا کرد- را هزار دلار می فروشند و آن ها را پس از فروش به شهرهای رقه در سوریه یا موصل در عراق می فرستند.

یک دختر ایزدی که به مدت یک سال نزد عناصر داعش اسیر بود، سازوکار داعشی ها برای تضمین سودجویی از فروش زنان و جلوگیری از بارداری آنان را برای روزنامۀ آمریکایی "نیویورک تایمز" توضیح داد.

وی به نیویورک تایمز گفت: آن ها، مرا مجبور می کردند روزی یک قرص ضد بارداری بخورم و علاوه بر آن هر ماه یک بسته قرص ضد بارداری به ما می دادند و وقتی زنی به شخص دیگری فروخته می شد، بستۀ قرص نیز به همراه او فروخته می شد.

این دختر ایزدی تاکید کرد که داعشی ها به منظور تضمین ادامه سودجویی از زنان، علاوه بر قرص های ضد بارداری، هر از گاهی به آنان آمپول هایی نیز تزریق می کردند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 1:09

العالم - عناصر گروه تروریستی داعش دهان یک شهروند سوری را به اتهام شوخی نابجا دوختند و او را در شهر المیادین گرداندند.
 
شوخی مرد سوری با ساندویچی و دوخته شدن دهانش توسط داعش

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این شهروند سوری در شهر المیادین در حومه دیرالزور هنگام خرید ساندویچ یک شوخی لفظی با فروشنده کرد و به همین دلیل به مجازات سختی از سوی داعشی ها گرفتار شد.
احمد رمضان، فعال سوری و مدیر پویش (کمپین) "دیرالزور در سکوت سر بریده می شود" در توضیح این مساله گفت که شهروند مزبور به فروشنده ساندویچ گفت: "زودتر ساندویچ مرا بده که کردها آمدند".
از بدشانسی او یکی از عناصر امنیتی تروریست ها که در آن محل بود این سخن را شنید و فورا وی را بازداشت کرد و با ضرب و شتم و کشان کشان تا یکی از پایگاههای نزدیک برد تا در آنجا دهانش را بدوزند و به صلیبش بکشند و پشت یک خودرو در شهر بچرخانند تا برای دیگران مایه عبرت شود!
گفته می شود نیروهای کرد دموکراتیک سوریه که بیشتر اعضای آن را واحدهای دفاع ملی تشکیل می دهند، بعد از رسیدن به اطراف شهرک مرکده در مرزهای شمالی استان دیرالزور اینک به اطراف دیرالزور رسیده اند.
داعش امروز دو نفر را هم در روستای الطابیه الشامیه در حومه دیرالزور به اتهام دشنام به ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش، اعدام کرد.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 162 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 1:09


تصاویر جالبی از صحنه‌های شلیک تا برخورد موشک‌ها و راکت‌های ارتش سوریه به مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حد فاصل ادلب و لاذقیه که توسط یک پهپاد روسی ضبط شده، برای نخستین بار منتشر شد.

ویدئو موشک های ارتش سوریه میزبان تروریستهای النصره

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این تصاویر، پهپاد روسی با تعقیب مسیر حرکت موشک های ارتش سوریه، صحنه های جالب و کاملی از لحظات شلیک تا برخورد این موشک ها به مواضع تروریست های النصره و حزب ترکستانی در کوه های کبانی را به ثبت رسانده است.

عملیات ارتش سوریه با پشتیبانی آتش موشک و توپخانه در حومه ادلب و لاذقیه در سه محور ادامه دارد و ده ها تروریست مسلح از این مناطق به طرف مرز ترکیه گریخته اند. ارتش سوریه مقر تجمع آنان در 500 متری مرز سوریه و ترکیه را هدف قرار داده است.

 

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/03/12/alalam_635934085265302636_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:52


نیروهای بسیج مردمی عراق ویدیویی را انهدام خودروی بمبگذاری شده داعشی ها منتشر کردند.

کلیپ / عاقبت متفاوت یک خودروی انتحاری از دوربین داعش و بسیج مردمی عراق !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابتدای این ویدیو مربوط به صحنه‌هایی تبلیغاتی است که گروه تروریستی داعش با انتشار آن مدعی شد نیروهای عراقی را به وسیله خودروی بمبگذاری شده هدف قرار داده است، اما دوربین نیروهای بسیج مردمی فاش کرد که با وجود آتش سنگین عناصر داعش، آنها توانستد خودروی بمبگذاری شده را پیش از عبور از منطقه عملیاتی و رسیدن به هدف، منهدم کنند.
این ویدیو مربوط به عملیات نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی منطقه علم از دست تروریستهای داعش است.



{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/03/12/alalam_635933680237684657_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:52

ابنا ـ «حمزه علی یاسین» در تاریخ هفتم بهمن ماه سال 1372 (27 ژانویه 1994) در خانواده‌ای لبنانی الاصل در شهر "مونترآل" کانادا چشم به جهان گشود. وی پس از آن‌که حرم‌ها و اماکن مقدس شیعی در کشور سوریه مورد تهدید گروه‌های تروریستی ـ تکفیری قرار گرفت؛ به عنوان مدافع حرم عازم این کشور شد. این جوان کانادایی لبنانی الاصل سرانجام در روز جمعه سوم مرداد 1393 (25 جولای 2014) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

 

شهادت جوان شیعه کانادایی در دفاع از حرم اهل بیت + عکس

شهادت جوان شیعه کانادایی در دفاع از حرم اهل بیت + عکس

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 1:52

 وزرای امورخارجه کشورهای اتحادیه عرب به غیر از عراق، لبنان و الجزایر، حزب الله را سازمان تروریستی خواندند.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به رغم مخالفت لبنان و عراق و الجزایر، شورای وزیران خارجه اتحادیه عرب روز جمعه با صدور مصوبه‌ای حزب الله لبنان را یک سازمان تروریستی توصیف کرد.

* وزیر امورخارجه عراق: کسانیکه حزب الله را به تروریسم متهم می کنند خودشان تروریست هستند

"ابراهیم جعفری" امروز در سخنانی در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره گفت: بسیج مردمی و حزب الله از کرامت اعراب پاسداری کردند، و کسانی که آنان را به تروریسم متهم می کنند خودشان تروریست هستند.
شبکه سومریه نیوز به نقل از یک منبع مسؤول در وزارت امورخارجه عراق اعلام کرد: پس از سخنان دکتر ابراهیم جعفری و اعلام مخالفت وی با تعرض دیگران به بسیج مردمی و دیگر گروه‌های مقاومت، هیئت سعودی از محل اجلاس خارج شد.
جعفری همچنین پس از این اجلاس در قاهره به خبرنگاران تأکید کرد: امروز با صراحت کامل و در حد کافی اعلام کردم که ما حزب الله را جنبش مقاومت می‌دانیم.
ابراهیم جعفری اظهار داشت: ما قاطعانه با توصیف بسیج مردمی و حزب الله به عنوان سازمانهای تروریستی مخالفیم. این اقدام فقط تعدی به بسیج مردمی عراق نیست، بلکه تعدی به مفهوم مقاومت است که همه کشورها و انقلابهای دنیا از آن الگو گرفته اند.

حدود یک هفته قبل نیز اعضای شورای همکاری خلیج فارس در اقدامی خصمانه، حزب الله را یک "سازمان تروریستی" خواندند. اما یک روز پس از آن ماجرا، الجزایر و تونس مخالفت خود را با تصمیم این شورا اعلام کردند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 134 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 21:46

سخنان وزیر امورخارجه عراق در اجلاس اتحادیه عرب در حمایت از حزب الله لبنان، باعث خشم نماینده سعودی و خروج او از اجلاس شد.

 کلیپ دفاع ابراهیم جعفری از حرب الله لبنان + کلیپ خروج هیات سعودی از نشت قاهره

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ابراهیم جعفری" پس از این اجلاس در قاهره به خبرنگاران گفت: امروز با صراحت کامل و در حد کافی اعلام کردم که ما حزب الله را جنبش مقاومت می‌دانیم.

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/03/11/alalam_635933248913995455_25f_4x3.mp4{/mp4remote}


جعفری افزود: حزب الله خون نمی ریزد بلکه مانع خون ریزی می شود.
وی تأکید کرد: حزب الله گرانبهاترین داشته‌ها و خون باارزش فرزندان خود را تقدیم می‌کند، تا از امنیت و ثبات لبنان حمایت کند و مانع پیامدهایی شود که ممکن است از این کشور شروع شود.
ابراهیم جعفری همچنین گفت: ما قاطعانه با توصیف بسیج مردمی و حزب الله به عنوان سازمانهای تروریستی مخالفیم. این اقدام فقط تعدی به بسیج مردمی عراق نیست، بلکه تعدی به مفهوم مقاومت است که همه کشورها و انقلابهای دنیا از آن الگو گرفته اند.
جعفری تأکید کرد: جنبشهای مقاومت همواره واکنشی طبیعی به اشغالگری ها و استبداد بوده‌اند، و این اقدام (توصیف آنان به عنوان گروه های تروریستی) اهانت به احساسات مردم است.
جعفری اظهار داشت: بین گروه‌های مقاومت که در حال مبارزه و جانفشانی برای مردم هستند، با گروه هایی که مانند داعش و امثال آن دچار جنون شده و به دنبال ایجاد ناامنی هستند، تفاوت وجود دارد.

در پی حمایت وزیر امورخارجه عراق از حزب الله لبنان و بسیج مردمی عراق در اجلاس اتحادیه عرب در قاهره، هیئت عربستان سعودی از این اجلاس خارج شد.

{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/03/11/alalam_635933327288022356_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

 

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 157 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 21:46

 "تزیپی لیونی" درباره تصمیم دیروز وزیران خارجه اتحادیه عرب در تروریستی خواندن حزب الله لبنان گفت: "اتحادیه عرب به یک تصمیم عادلانه و درست در تروریستی خواندن حزب الله رسید."

خوشحالی اسرائیل از اقدام اتحادیه عرب ! / کلی= تهدید حزب الله لبنان توسط داعش !
وی مدعی شد: "هیچ دستاویز یا ائتلافی نیست که بتواند این حقیقت را که حزب الله یک سازمان تروریستی است، تغییر دهد."
لیونی تصریح کرد: "گام بعدی، جلوگیری از ورود حزب الله به انتخابات در لبنان خواهد بود."
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشتر از اقدام شورای همکاری خلیج فارس در تروریستی خواندن حزب الله استقبال کرده بود.
وزرای امورخارجه کشورهای اتحادیه عرب به غیر از عراق، لبنان و الجزایر، دیروز (جمعه) در اقدامی خصمانه و همسو با سیاستهای رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان را سازمان تروریستی خواندند.

همچنین چند ساعت پس از انتشار مصوبه جدید اتحادیه عرب علیه حزب الله لبنان و تروریست خواندن مقاومت، گروه تروریستی داعش با اتحادیه عرب همصدا شد و در ویدیویی با حمله شدید به حزب الله لبنان هشدار داد که به زودی به سوی این کشور پیشروی خواهد کرد.

در این ویدیو 2 تن از سرکرده‌های داعش در "رقه" -پایگاه اصلی داعش در سوریه- به نامهای "ابو عمر الشامی" و "ابو خطاب اللبنانی" اظهارات تندی را علیه حزب الله و ارتش لبنان مطرح کردند.
این دو تروریست در این ویدیوی 12 دقیقه‌ای برای توجیه اتهامات خود به حزب الله مدعی شدند که "اهل سنت در لبنان مظلوم واقع شده‌اند".
این دو سرکرده داعش همچنین در این ویدیو هنگام پخش تصاویری از نیروهای ارتش لبنان با اشاره به حمایتهای عربی از دولت لبنان و تسلیح ارتش این کشور، مدعی شدند که "ارتش لبنان از این سلاح برای هدف قرار دادن اهل سنت استفاده می‌کند".
این تروریستها همچنین به دولت لبنان هشدر دادند، که نمی تواند مانع پیشروی داعش به سوی این کشور شود، و این گروه سرانجام به این کشور خواهد رسید و از روی اجساد لبنانی ها خواهد گذشت.
آنان از مسیحیان لبنان نیز خواستند برای حفظ جان خود مسلمان شوند، زیرا در غیر این صورت باید جزیه پرداخت کنند، و اگر نپذیرفتند داعش سراغ آنان خواهد آمد.

مطرح شدن این مسائل از سوی این دو سرکرده ارشد داعش درحالی است که اتحادیه عرب و شورای همکاری اخیرا با تحریک عربستان سعودی در اقدامی خصمانه و همسو با منافع رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان را سازمان تروریستی نامیده‌اند. عربستان سعودی همچنین اخیرا برنامه تسلیح ارتش لبنان با سلاح های خریداری شده از فرانسه را متوقف کرده است.


{mp4remote}http://wpc.be1e.edgecastcdn.net/00BE1E/news/2016/03/12/alalam_635933906068062304_25f_4x3.mp4{/mp4remote}

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 160 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 21:46

با کنترل کامل منطقه الجزیره ، نیروهای مشترک عراقی به دستاورهای مهمی رسیدند که شامل تکمیل حلقه محاصره عناصر داعش در مثلث فلوجه، صقلاویه و گرمه و فلج کردن این عناصر در این مثلث امنیتی است.
 
بسیج مردمی عراق جزیره سامرا را هم ازاد کردند / ماجرای خواب های شبانه باراک اوباما !

نبرد بین نیروهای مردمی و ارتش عراق با ترویست ها همچنان ادامه دارد. ارتش عراق به دنبال آن است که با پاکسازی مناطق مختلف از جمله فلوجه خود را برای عملیات بزرگ آزادسازی موصل آماده کند.
ارتش عراق در آخرین عملیات موفق خود توانست جزیره سامرا در جنوب تکریت را کاملا آزاد کند. ابومهدی المهندس، جانشین فرماندهی نیروهای بسیح مردمی عراق از آزادی کامل جزیره سامرا در جنوب تکریت و ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد خبر داد. وی تاکید کرد که در این عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش حضور نداشتند. بنا بر اعلام مقامات عراقی، تا چند هفته دیگر نیز منطقه «الشرقاط» آزاد خواهد شد و قرار است بسیج مردمی عراق به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور، در عملیات آزادسازی شهر فلوجه نیز مشارکت کنند.
ارتش عراق بعد از گذشت سه روز از انجام عملیات "امنیت جزیره" امنیت کامل استان صلاح الدین از جنوب شرقاط تا دجله در شمال بغداد را تامین کرد. این منطقه پنج هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از ۲۰۰۳ تاکنون از پایگاه‌های اصلی تروریست‌ها بوده است. جزیره سامراء استان الانبار را به صلاح الدین و موصل مرتبط می سازد.
عملیات بزرگ پاکسازی مناطق غربی استان «صلاح‌الدین» از ساعت ۶ صبح سه شنبه اول مارس با مشارکت تعدادی از گرو‌ه‌های بسیج مردمی و نیروهای گردان طلائی ارتش عراق و پلیس فدرال از ۶ محورِ غرب شهرک الصینیة، روستای السلام، اسپایکر، جزیرة تکریت، مکیشیفة و جزیرة سامراءآغاز شد.  نیروهای بسیج مردمی شرکت کننده در عملیات عبارت بودند از:  سپاه بدر، «سرایا السلام» وابسته به جریان صدر، تیپ سیدالشهداء، تیپ جندالامام و ...

تداوم پیروزی ها در فاصله ای رکوردشکن


با کنترل کامل منطقه الجزیره که دریاچه راهبردی 'الثرثار' را در قلب عراق در بر می گیرد، نیروهای مشترک عراقی به دستاورهای مهمی رسیدند که شامل تکمیل حلقه محاصره عناصر داعش در مثلث فلوجه، صقلاویه و گرمه و فلج کردن این عناصر در این مثلث امنیتی است. از طرفی امنیت خط استراتژیک انتقال نفت از بغداد به پالایشگاه بیجی و شمال عراق تامین شد و خطوط ارتباطی فلوجه با موصل و دیگر هسته های تروریستی موجود در استان صلاح الدین بطور کامل قطع شد. منطقه راهبردی 'الجزیره' مربعی است که از ۱۵۰ کیلومتری شمال بغداد در شهرستان سامرا از توابع استان صلاح الدین آغاز و تا نزدیکی شهرستان 'حدیثه' در شمال غربی رمادی مرکز استان الانبار ادامه دارد و به منطقه موسوم به کمربند امنیتی بغداد در شمال پایتخت خاتمه می یابد. 'سازمان بدر' یکی از گروه های مقاومت اسلامی وابسته به تشکیلات داوطلب مردمی معروف به 'الحشد الشعبی' در اواسط ۲۰۱۵ قصد کنترل این منطقه را داشت که بواسطه اهمیت حیاتی آن برای تروریست های داعش، نتوانست در آن توفیق یابد و شهدای زیادی را در این منطقه داد که برخی از آنان از فرماندهان ارشد سازمان بدر بودند که در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله علیه رژیم بعث صدام جنگیده بودند.
پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مثلث فلوجه، صقلاویه و گرمه، زمینه پیروزی سریع آزاد سازی موصل را در مرحله بعد و تصفیه هسته های خفته تروریستی را در استان صلاح الدین فراهم می کند و بستر مناسب برای آزادی شهر فلوجه و تامین کامل امنیت پایتخت عراق را ایجاد می کند. تامین امنیت کامل شهر مقدس سامراء و امامین عسکریین (ع) در این شهر و دور کردن خطر حمله احتمالی تروریستی به این شهر مقدس نیز کاملا برقرار شده است.

عملیات آزادسازی فلوجه
پیروزی ارزشمند ارتش و نیروهای مردمی عراق در سامرا باعث شده است پاکسازی فلوجه از تروریست ها به هدف بعدی ارتش و مردم عراق تبدیل شود. اکنون شهر فلوجه واقع در غرب عراق شاهد فراهم شدن مقدمات برای اجرای عملیات نظامی جهت آزاد سازی این شهر از وجود تروریست های داعش است و نیروهای عراقی توانستند با حمایت بسیج مردمی و نیروی هوایی، منطقه البودعیج در محور جنوبی را پاکسازی کرده و قبل از ورود به منطقه، گذرگاه امنی را برای خارج کردن اهالی منطقه ایجاد کنند.
  سرهنگ محمد خلف در این باره اعلام کرد، اواخر هفته گذشته به طرف مناطق البودعیج و الفحیلات پیشروی کردیم و این مناطق را به طور کامل به کنترل خود درآوردیم. همچنین امنیت را در مسیر العامریه به الخالدیه از طرف الفلاحات برقرار کردیم. گردان مهندسی نیز در حال پاکسازی منطقه از بمب های کار گذاشته شده توسط داعش است. در همین حال، شماری از گردان های ارتش و نیروهای مردمی در مناطق استراتژیک مستقر شده اند تا بدین وسیله از بازگشت تروریست های داعش به این مناطق جلوگیری کنند. همچنین از چند محور یک خط مستمر و متصل تشکیل شده است تا در روزهای آینده بتوانند شهر فلوجه را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند.

تداوم پیروزی ها در فاصله ای رکوردشکن


عملیات بزرگ موصل
پیروزی اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق زمینه را برای عملیات موصل آماده کرده است. البته در ابتدا باید شهر فلوجه نیز پاکسازی شود. در این میان آمریکا نیز به دنبال سهیم کردن خود در پیروزی های ارتش عراق است و به مناسبت های مختلف از مشارکت در عملیات موصل می گوید. این در حالی است که آمریکا از حامیان داعش در منطقه بوده و در شرایط کنونی برای انحراف افکار عمومی به دنبال دخیل کردن خود در مبارزه با داعش است.
نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "هلن کوپر" و "متیو روزنبرگ" نوشت: مسدود شدن راه‌های انتقال تجهیزات به داعش در عراق موجب شد پنتاگون بر روی طرح آزادسازی موصل، یکی از مهمترین شهرهای عراق که در اشغال تروریست‌ها است، متمرکز شود. ژنرال " جوزف دانفورد،" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در کنفرانس خبری پنتاگون گفت: نیروهای تحت حمایت آمریکا را به سمت موصل اعزام خواهیم کرد تا ارتباط این شهر را به طور کامل با شهر رقه سوریه، پایگاه اصلی خلیفه خودخوانده داعش، قطع کنیم. البته کارشناسان نظامی بر این باورند بازپس‌گیری شهر موصل احتمالا چندین ماه به طول می‌انجامد. موصل با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دومین شهر بزرگ عراق است و مبارزه با داعش با در نظر گرفتن امنیت ساکنان آن، کاری دشوار خواهد بود.

ماهی گیری آمریکائی ها از آب گل آلود "سد موصل"

در کنار این اخبار، گزارش هایی نیز در مورد خراب شدن سد موصل و تهدیدات آن منتشر شده است که کارشناسان آن را غیر عادی می دانند.
سد موصل در ۱۹۸۳ میلادی با طول ۳,۲ کیلومتر و ارتفاع ۱۳۱ متر در ۵۰ کیلومتری شهر موصل احداث شد و بعد از سقوط شهر موصل در ژوئن ۲۰۱۴ در اختیار تروریست های داعش قرار گرفت، اما نیروهای ارتش عراق و مبارزان کُرد دو هفته پس از به تصرف درآمدن سد موصل، آن را آزاد کردند، لیکن مقامات امریکا معتقدند با توجه به این‌که داعش تجهیزات تعمیر سد را به سرقت برد و موجب فرار تکنسین‌ها شد، از همان زمان خطر شکسته شدن سد کماکان پابرجا بوده است.

تداوم پیروزی ها در زمانی رکوردشکن


 این روزها ماجرای سد موصل به یک سناریوی تازه آمریکا برای عراقی ها تبدیل شده است و برخی آن را پوششی برای اهدافی دیگر از سوی آمریکا می دانند، چرا که اخبار درباره احتمال شکسته شدن این سد که در آخرین روزهای ۲۰۱۵ از مبدا واشنگتن رسانه ای شد، همچنان ادامه دارد، اما در عین حال خیلی ها در عراق آن را داستانی وهم انگیز توصیف می کنند و اعتقاد دارند که این سد جز با یک حمله نظامی تخریب نخواهد شد. 
در اولین روزها برای این که خبر جدی تر گرفته شود، 'باراک اوباما'، با نخست وزیر عراق تماس گرفت و نسبت به خطرات نابودی سد به دولت عراق هشدار داد. در ادامه، روزنامه سعودی 'شرق الاوسط' برای وحشت افکنی داخلی در عراق، در خصوص جزییات این تماس تلفنی بین رییس جمهور آمریکا و 'حیدری العبادی'، ادعا کرد که اوباما در این تماس گفته است که "شب ها، کابوس نابودی سد موصل و مرگ مردم عراق را می بیند".
همسو با این جریان، یکی از ژنرال های آمریکایی در ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم در منطقه مدعی شد که خطر نابودی سد موصل جدی است. بعد از آن روزنامه 'نیویورک تایمز' در گزارشی در یازدهم ژانویه نوشت که اگر سد موصل ویران شود، جان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در معرض خطر است. در حالی که این خط خبری وحشت افکنی در خصوص سد موصل دنبال می شد و آمریکایی ها اصرار داشته اند که سد موصل در حال فروپاشی است، دولت عراق همان یک ماه پیش اعلام کرد که هیچ خطری از حیث فروپاشی، سد موصل را تهدید نمی کند. 'مهدی رشید' یک مقام عالی رتبه در وزارت منابع آبی عراق آن روزها در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ گونه علائمی مبنی بر احتمال فروپاشی سد موصل وجود ندارد. 'سیف الخیاط' و 'جلال عاشور' دو خبرنگار عراقی اما در گزارشی برای روزنامه 'العالم الجدید' ادعا کردند که کل قضیه سد، به سفیر عراق در رم پایتخت ایتالیا برمی گردد که از اعضای برجسته حزب دمکرات کردستان عراق است. بنا به نوشته این دو خبرنگارعراقی، 'احمد بامرنی' برای اینکه امضای قراردادی را با شرکت های ایتالیایی در زمینه ترمیم سد موصل تسریع کند نیازمند یک موج خبری بود. براساس این گزارش، با اعطای عملیات ترمیم سد موصل به شرکت 'تریفی' ایتالیا، به ارزش ۲ میلیارد دلار، نخست وزیر ایتالیا با ارسال ۴۵۰ نظامی خود به عراق و پیوستن به نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا موافقت کرد، در حالی که تا پیش از این همواره مخالف این ائتلاف بوده است.
گزارش مربوطه ادامه می دهد که بامرنی با این اقدام اولا سبب انجام ترمیم سد با هزینه دولت مرکزی شده و در عین حال درآمد های حاصل از سد در زمینه تولید برق به حساب دولت اقلیم کردستان در اربیل می رود. این گزارش، ادعاهای کاذب را در خصوص خطرات فروپاشی سد که آمریکا هم در آن شرکت داشت، آشکار کرد و گزارش وزارت منابع آبی عراق بیش از پیش نشان داد که سد چندان خطری نداشته و نیازمند تعمیرات دوره ای طبیعی است.
به هرحال پس از گذشت یک ماه از جنجال های اولیه، اکنون یک بار دیگر کابوس سد موصل به رسانه ها بازگشته و این بار برای جنجالی تر کردن ماجرا رسانه های خبری آمریکا به نقل از منابعی که هویت آنان مشخص نیست، از خروج کارکنان سفارت این کشور از عراق، از ترس ریزش سد موصل خبر دادند که اگرچه سفارت آمریکا ساعاتی بعد این گزارش ها را تکذیب کرد، اما موج رسانه ای کار خود را کرده بود و دوباره فیلم های هالیوودی به نام فروپاشی سد موصل به شبکه های اجتماعی برگشت.
آیا موضوع سد موصل به افزایش تعداد شرکت های پیمانکار آمریکایی در عراق هم ربط دارد؟ روزنامه آمریکایی فیزیکال تایمز در ۲۳ فوریه فاش کرد که تعداد پیمانکاران آمریکایی که با وزارت دفاع آمریکا کار می کنند، از ۲۵۰ شرکت در سال گذشته به ۲ هزار و ۲۸ شرکت افزایش یافته است. این رقم، تعداد پیمانکاران آمریکایی را نشان می دهد که با ارتش عراق فعالیت می کنند و در مقایسه با پیمانکارانی که دولت آمریکا در عراق بکار گرفته، عدد ناچیزی است. با توجه به اینکه روزنامه آمریکایی اعلام می کند، در حال حاضر ۷۰ درصد پیمانکاران فعال در عراق آمریکایی هستند، آیا نباید به اصل ماجرای سد موصل کمی شک کرد؟
در مجموع عملیات ارتش عراق با مشارکت نیروهای مردمی با تمام توان برای پاک سازی داعش از عراق ادامه دارد. شبکه العالم معتقد است: شدت نبردهای جاری در عراق نشان می دهد که نیروهای بسیج و ارتش عراق عزم خود را جزم کرده اند تا سرنوشت میدان های نبرد توسط عراقی ها رقم بخورد. روند نبرد از توان بالای ارتش و نیروهای همپیمانش برای دستیابی به پیروزی نهایی در یک مدت زمان رکوردشکن حکایت دارد.
در این وضعیت اما، آمریکائی ها با سناریوهای مختلف سعی دارند خود را بازیگری فعال در جنگ مبارزه با داعش در عراق نشان دهند، در حالی که اقدامات آن ها در حد تبلیغات است و البته سعی در به حاشیه بردن پیروزی های ارتش و مردم عراق با خبرسازی های مبهم دارند./

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 160 تاريخ : جمعه 21 اسفند 1394 ساعت: 23:57

عناصر گروه تروریستی داعش یک دختر 8 ساله را مقابل دیدگان زندانیان دیگر، مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند.
چ

به نقل از دیلی میل، عناصر گروه تروریستی داعش یک دختر 8 ساله را مقابل دیدگان چندین زندانی دیگر، مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند. دیگر اُسرا چاره ای نداشتند جز اینکه صدای جیغ این کودک را بشنوند.

گروه تروریستی داعش دو سال پیش این دختر کوچک را به همراه دهها زن دیگر ربوده و آنها را در شهر موصل عراق زندانی کرده بود. این اطلاعات هولناک در گزارش بنیاد ضد تروریسم "کوییلیام" مستقر در لندن منتشر شد. در این گزارش آمده است: دو زنی که از دست گروه تروریستی داعش گریخته بودند گفتند داعش آنها را از شهر موصل به یک مدرسه در تل‌عفر منتقل کرده بود. داخل این مدرسه حدود 100 کودک دیده می شد.

یکی از این زنان گفت: افراد جوانتر را از مدرسه خارج می کردند و پس از چند ساعت این افراد با وضع فجیعی بازمی گشتند.

یکی از بردگان جنسی گروه تروریستی داعش از رفتارهای بی رحمانه این عناصر با اسرا پرده برداشت. وی گفت: داعش یک نوجوان 13 ساله را به شدت مورد آزار و اذیت قرار داد به گونه ای که صدای فریاد او از اتاق کناری به گوش می رسید.

گروه تروریستی داعش تاکنون تعداد زیادی از زنان ایزدی را ربوده و آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. دهها نفر از این زنان که از شمال عراق ربوده شده اند، به عنوان برده جنسی به افغانستان، پاکستان، لیبی و چچن منتقل شده اند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 168 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 23:27

«نیکیتا ملک» محقق ارشد موسسه انگلیسی 'کویلیوم 'روز دوشنبه با بیان اینکه 31 هزار زن داعشی باردار هستند هشدار داد که داعش درصدد اجرای برنامه ای سازمان یافته به منظور پرورش و تربیت نسل جدید پیکارجویانش است.
نسل آینده تروریستهای داعش در راه هستند / 31000 زن داعشی که حامله هستند

«نیکیتا ملک» محقق ارشد اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایندیپندنت گفت: یک برنامه سازمان یافته برای تولید نسل آینده داعشی ها از سوی گروه داعش وجود دارد.

وی با بیان اینکه 31هزار زن در سرزمین های تحت تصرف داعش باردار هستند، تصریح کرد که «این اقدام اتفاقی نیست بلکه یک برنامه ریزی طولانی مدت برای پرورش نسلی است که با اندیشه های افراطی بار خواهند آمد.»

ملک در تشریح این سیاست داعش گفت: کودکان انسانی هایی خام هستند که فاقد قدرت تحلیلی هستند و بنابراین به راحتی تحت تاثیر قرار گرفته تا هرکاری را صورت دهند.

این فعال مدنی ادامه داد: همچنین خانواده ها به ویژه مادران نقش کلیدی در این جریان دارند: آنها داستان های شهدای داعش را برای فرزندانشان خوانده و به آنها درست و غلط می آموزند.
وی با بیان اینکه «این اوضاع یکی از اسفناک ترین شرایط روی زمین است» افزود: کودکان کلید آینده اند لذا فرایند تلقین در چارچوب داعش از بدو تولد آغاز و در طول مدرسه و آموزشگاه های نظامی افزایش می یابد.

«نومن بنتمن» رئیس موسسه «کویلیوم» نیز در گفت وگو با ایندیپندنت نیز ضمن ابراز نگرانی از سیاست تلقینی داعش گفت: آنها کودکان را بر اساس قرائت نادرستی از شریعت بار آورده، حس خشونت را در آنها تقویت کرده و به آنها یاد می دهند تا چگونه پرچم افراط گرایی را برافرازند.

اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس در گزارشی که روز شنبه منتشر کرد، هشدار داده بود که گروه تروریستی داعش در حال پرورش نسل جدید نیروهایش از سنین خردسالی است.
اندیشکده «کویلیوم» دراین گزارش تحت عنوان «کودکان دولت اسلامی» بیان داشت که داعش برای تضمین آینده اش کودکان را از خردسالی برای مشاغل جاسوسی، مبلغ، سرباز و جلادی آموزش می دهد.

این گزارش همچنین با بیان اینکه داعش از طریق آدم ربایی کودکان را به استخدام خود در می آورد، نوشت: صدها تن از کودکان ترکمن و یزیدی در بازه زمانی آگوست 2014 تا ژوئن 2015 به زور از خانواده شان گرفته و به مراکز آموزشی این گروه تروریستی منتقل شده اند.

گزارش یاد شده افزود: فرستاده سازمان ملل متحد در عراق نیز می گوید داعش تاکنون بین 800 تا 900 کودک را در سنین 9 تا 15 سال را ربوده است.

این گزارش همچنین عنوان کرد که با افزایش شمار پیکارجویان خارجی، این گروه تروریستی هم اکنون 80 هزار پیکارجو دارد که 50هزار تن در سوریه و 30 هزار تن در عراق هستند.

برپایه گزارش اندیشکده «کویلیوم» در سرزمین های تحت تصرف داعش 6 میلیون نفر زندگی می کنند.

به گزارش روزنامه گاردین این گزارش از سوی سازمان ملل متحد تایید و همچنین قرار است چهارشنبه آینده در اختیار نمایندگان پارلمان انگلیس قرار گیرد.

به نوشته گاردین، حداقل 50 کودک و نوجوان انگلیسی از سوی داعش در حال آموزش هستند.

براساس آمارهای رسمی بیش از 800 انگلیسی که برخی از آنها دختر و زن بوده اند، از زمان شروع درگیری ها در سوریه، به گروه داعش و یا سایرگروه های تروریستی و افراط گرا پیوسته اند و شماری از آنها نیز تاکنون به کشورشان بازگشته اند.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 23:27

 الجزایر با سفر مبلّغ وهابی عربستانی به این کشور مخالفت کرد.

 

مفتی وهابی سعودی و حامی تروریستهای النصره حق ورود به الجزایر را ندارد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روزنامه سعودی "المرصد"، الجزایر از ورود محمد العریفی مبلّغ وهابی عربستان به خاک خود جلوگیری کرد .
محمد عیسی وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر اعلام کرد : محمد العریفی از ورود به الجزایر برای مشارکت در اجلاسی مذهبی در یکی از استان های شرقی این کشور منع شد .

عیسی افزود : العریفی از گروه تروریستی جبهه النصره حمایت می کند .
روزنامه الشروق چاپ الجزایر نیز نوشت : العریفی از دولت الجزایر خواسته بود که با مشارکت وی در اجلاسی مذهبی در شرق این کشور موافقت کند ولی دولت به علل امنیتی و سیاسی با ورود وی به کشور شدیداً مخالفت کرد.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 23:27

 دولت ترکیه برای پذیرش پناهجویان سوریه درخاک خود خواستار دریافت مبلغ 20 میلیارد یورو از اتحادیه اروپا شد.

عامل جنگ سوریه برای کمک به آوارگان سوریه از اروپا 20 میلیون دلار میخواهد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ترکیه در جریان نشست فوق العاده با سران اتحادیه اروپا در هفتم ماه مارس در بروکسل از اروپایی ها خواست تا 20 میلیارد یورو به آنکارا بدهند.
ترکیه اعلام کرد که آماده پذیرش بی قید و شرط همه پناهجویان در خاک خود در صورت دریافت این مبلغ است.
خبرگزاری رویترز با اعلام این موضوع افزود: احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه خواستار اجرای برنامه ورود بدون ویزای اتباع ترکیه به کشورهای اتحادیه اروپا در تابستان آینده شده است.

داعش...
ما را در سایت داعش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ایرانی xn--mgbpqt بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت: 0:19